poniedziałek, 27 kwietnia 2009

Wykopaliska 8

W zeszłym tygodniu nic nie było w stanie odciągnąć mnie od Saltilla, dlatego wykopalisk nie było. W tym tygodniu wykryłem dwie ciekawe kapele, którymi zaraz się podzielę. Obie miały pojawić się w czwartkowym Brain Damage, ale niestety problemy techniczne nie pozwoliły audycji się odbyć. Ale co się odwlecze to nie uciecze.

Triclops!



Jeśli De Facto nie jest dla was satysfakcjonującym przejściem między At the Drive-In a the Mars Volta, posłuchajcie Triclops!. Amerykański kwartet brzmi jak pokomplikowane i cięższe At the Drive-In. Inspiracje są oczywiste (czasami nawet za bardzo) ale całość przentuje się bardzo interesująco, choć nie do końca odkrywczo. Debiut Out of Africa można nabyć w sklepach, a wcześniej sprawdzić tutaj:
March of the Half-Babies - ostrzegam to nie jest dobry klip


Yppah



Yppah to już zupełnie inny klimat. Na razie słyszałem tylko epkę pt. Gumball Machine Weekend i już jestem pod wielkim wrażeniem. Przez krótko ponad 20 minut Yppah serwuje nam najbardziej wiosenną tego roku dawkę muzyki. Nie chcę mi sie dywagować nad stylem bo nie ma to większego sensu. Te 20 minut potrafi wytworzyć niesamowity klimat, który nie pozwala się od nich potem oderwać. Podobne do Becka perkusyjne eksperymenty mieszają się ścianami dźwięku przypominającymi muzykę filmową Clinta Mansella. A wszystko to wzbogacone o sample dęciaków, delikatne gitary i całą masę ubarwiających sampli (np. śpiewu ptaków). Najprzyjemniejsza płyta tej wiosny.

Utwór tytułowy z epki.




Brak komentarzy: